Activitățile proiectului

A1. Managementul proiectului – activitate transversală

A2. Activități de achiziții – activitate transversală

A3. Activitatea de informare și publicitate – activitate transversală

A4. Dezvoltarea și implementarea unui instrument software de validare și evaluare studenți

A5. Dezvoltare și implementare soluție software pentru prelucrarea datelor în cadrul laboratorului de cercetare – testare

A6. Perfecționarea administratorilor și susținerea examenelor de certificare

A7. Susținerea cursurilor de instruire practică pentru studenți și masteranzi

Graficul detaliat al activităților proiectului, actualizat la ultima versiune, îl puteți vizualiza aici.

 

Echipa de implementare a proiectului

Echipa de implementare a proiectului este formată din 7 cadre didactice ale Facultății de Transporturi, departamentul de Telecomenzi și Electronică în Transporturi. Prezentarea detaliată a echipei o puteți vedea aici.

 

Componentele fizice ale laboratorului

Laboratorul va fi format din platforme care vor acoperi toate etapele prelucrării datelor în sistemele automate și va fi orientat pentru dezvoltarea de aplicații pentru transporturi.

Arhitectura laboratorului precum și echipamentele achiziționate pentru a fi utilizate în cadrul acestuia pot fi vizualizate aici.

În lunile ianuarie și februarie 2015 au fost instalate cele 16 calculatoare achiziționate în cadrul proiectului pentru dotarea laboratorului ITS, în sala JF201 a Facultății de Transporturi. Imagini cu laboratorul puteți vedea aici.

 

Componentele software ale laboratorului

În cadrul proiectului a fost dezvoltată o aplicație de validare și evaluare studenți ce conține două module, unul dedicat studenților și altul dedicat cadrelor didactice. Câteva imagini ale aplicației pot vi văzute aici și aici.

O altă aplicație software dezvoltată este cea pentru prelucrarea datelor în cadrul laboratorului de cercetare - testare. Ea poate fi accesată aici, iar detalii și imagini pot fi vizualizate aici.

 

Cursuri în cadrul cărora vor fi dezvoltate aplicații practice de laborator

        Senzori, Traductoare și Achiziții de Date (Anul 3 TET): Plăci de intrare – ieșire analogică și digitală

        Electronică Aplicată (Anul 3 AR): Amplificatoare operaționale și comparatoare

        Electronică Aplicată pentru Autovehicule Rutiere (Anul 3 AR): Circuite logice (digitale) în tehnologie integrată

        Sisteme de Dirijare a Traficului Rutier (Anul 4 TET): Aplicații ale detectoarelor de tip buclă inductivă

        Sisteme de Telecomandă (Anul 4 TET): Comanda și controlul de la distanță al echipamentelor

        Sisteme Inteligente de Transport Rutier (Master Sistemul Integrat Om-Autovehicul-Mediu): Acordarea priorității în intersecții pentru vehicule speciale

        Sisteme Inteligente de Transport (Master Sisteme Inteligente pentru Transporturi): Managementul adaptiv al traficului în intersecții

        Sisteme de Semnalizare Rutieră (Master Sisteme Inteligente pentru Transporturi):     Controlul automat al accesului pe autostradă

        Telematică pentru Navigație (Master Sisteme Telematice pentru Transporturi): Colectarea datelor de poziționare utilizând modulul Adafruit GPS

        Comunicații în Sisteme ITS (Master Sisteme Telematice pentru Transporturi): Comunicații vehiculare

 

Perfecționarea administratorilor

Administratorii sunt cadre universitare cu gradul didactic de cel puțin asistent și trebuie să desfășoare activități didactice în mod direct cu grupul țintă. Instruirea administratorilor în utilizarea sistemelor de prelucrarea a datelor și de evaluare a studenților, dar mai ales posibilitatea certificării internaționale a trei administratori va crea oportunități noi de instruire atât pentru studenții ce vor participa în cadrul proiectului cât și pentru studenții din anii următori. Trei dintre administratori vor participa la cursuri de instruire în vederea certificării profesionale pentru utilizarea unor soluții software de testare, achiziție de date și sisteme integrate de prelucrare a datelor National Instruments. Aceștia vor fi capabili ulterior să instruiască studenții în utilizarea platformelor de prelucrare a datelor. Programa cursurilor de certificare este aceasta, iar certificatele de absolvire pot fi vizualizate aici. Imagini de la cursurile de certificare pot fi vizualizate aici.

 

Grupul țintă

Grupul țintă căruia i se adresează prezentul proiect este format din studenții în anii terminali III și IV dar și studenții ciclului de master. Astfel grupul țintă vizat numără peste 150 studenți anual. Programul de formare teoretică și practică se va desfășura pe parcursul unui semestru universitar, astfel existând posibilitatea ca în cadrul laboratorului să se instruiască 2 serii de cursanți în timpul unui an universitar. Nevoile clar identificate în rândul grupului țintă sunt:

-       Necesitatea cunoașterii, înțelegerii și utilizarea limbajului specific din domeniul sistemelor inteligente de transport și a aplicațiilor practice în domeniul electronicii și IT-ului în transporturi;

-       Necesitatea explicării și interpretării fenomenelor și proceselor din domeniul sistemelor inteligente pentru transporturi (ex. utilizarea senzorilor pentru achiziția și prelucrarea datelor).

-       Necesitatea aplicării, transferului și rezolvării de probleme în domeniul sistemelor inteligente pentru transporturi

-       Necesitatea cunoașterii instrumentelor software pentru analiza și simularea traficului.

 

Rezultate anticipate

Gradul de realizare al proiectului, precum și stadiul actual al acestuia pot fi vizualizate aici.

A1. Managementul proiectului – activitate transversală

         R1.1. Instrumente necesare în coordonarea și implementarea proiectului: graficul de implementare, lista achizițiilor, lista experților pe termen lung și termen scurt, fise de post pentru experți, rapoarte lunare de activitate și pontaje pentru toți experții implicați în proiect, rapoarte tehnico-financiare

         R1.2. Rapoarte de audit financiar pentru fiecare cerere de rambursare.

A2. Activități de achiziții – activitate transversală

         R2.1. Dosare achiziții și proceduri achiziții.

         R2.2. Contracte achiziții semnate.

         R2.3. Echipamente necesare bunei implementări a proiectului.

A3. Activitatea de informare si publicitate – activitate transversala

         R3.1. Conferința de lansare a proiectului.

         R3.2. Materiale publicitare: 1000 pliante, 3 bannere proiect.

         R3.3. Pagina web a proiectului.

         R3.4. Conferința de închidere a proiectului.

A4: Dezvoltarea și implementarea unui instrument software de validare și evaluare studenți.

         R4.1. Instrument software dezvoltat pentru validare si evaluare a studenților.

         R4.2. Instrument software testat si integrat.

         R4.3. Instrument software funcțional.

         R4.5. Cinci administratori (profesori) instruiți în utilizarea ulterioară a aplicației în vederea transferabilității ulterioare a informațiilor obținute și a sustenabilității proiectului după încheierea finanțării.

A5. Dezvoltare și implementare soluție software pentru prelucrarea datelor în cadrul laboratorului de cercetare - testare

         R5.1. Soluție software de prelucrare a datelor dezvoltată.

         R5.2. Soluție software testată și integrată.

         R5.3. Soluție software setată în condițiile reale ale laboratorului.

         R5.4. Cinci administratori (profesori) instruiți în utilizarea ulterioară a aplicației în vederea transferabilității ulterioare a informațiilor obținute și a sustenabilității proiectului după încheierea finanțării.

A6. Perfecționarea administratorilor și susținerea examenelor de certificare

         R6.1. 3 administratori participanți la cursurile de instruire.

         R6.2. 3 certificate obținute la National Instruments.

National Instruments este cel mai mare furnizor internațional de certificare profesională pentru utilizarea unor soluții software de testare, achiziție de date și sisteme integrate de prelucrare a datelor. Având în vedere costurile mari de certificare și necesitatea deținerii unui bagaj consistent de informații teoretice, la cursurile de cerificare participă doar administratori (cadre universitare) din cadrul Facultății. Aceștia vor fi capabili ulterior să instruiască studenții în utilizarea platformelor de prelucrare a datelor.

A7. Susținerea cursurilor de instruire practică pentru studenți și masteranzi

         7.1. 10 cursuri de instruire susținute.

         7.2. 150 studenți și masteranzi instruiți. Ca urmare a dotării cu echipamente și instrumente informatice a Laboratorului de cercetare și testare aplicativă studenții vor putea urma cursuri de instruire și perfecționare sub coordonarea administratorilor instruiți prin proiect.