Activitățile proiectului
A1. Managementul proiectului –
activitate transversală
A2. Activități de achiziții –
activitate transversală
A3. Activitatea de informare și
publicitate – activitate transversală
A4. Dezvoltarea și implementarea unui
instrument software de validare și evaluare studenți
A5. Dezvoltare și implementare
soluție software pentru prelucrarea datelor în cadrul laboratorului de
cercetare – testare
A6. Perfecționarea
administratorilor și susținerea examenelor de certificare
A7. Susținerea cursurilor de
instruire practică pentru studenți și masteranzi
Graficul detaliat al activităților
proiectului, actualizat la ultima versiune, îl puteți vizualiza aici.
Echipa de implementare a
proiectului
Echipa de implementare a proiectului
este formată din 7 cadre didactice ale Facultății de Transporturi,
departamentul de Telecomenzi și Electronică în Transporturi. Prezentarea
detaliată a echipei o puteți vedea aici.
Componentele fizice ale
laboratorului
Laboratorul va fi format din platforme
care vor acoperi toate etapele prelucrării datelor în sistemele automate și
va fi orientat pentru dezvoltarea de aplicații pentru transporturi.
Arhitectura laboratorului precum și
echipamentele achiziționate pentru a fi utilizate în cadrul acestuia pot
fi vizualizate aici.
În lunile ianuarie și februarie
2015 au fost instalate cele 16 calculatoare achiziționate în cadrul
proiectului pentru dotarea laboratorului ITS, în sala JF201 a Facultății
de Transporturi. Imagini cu laboratorul puteți vedea aici.
Componentele software ale laboratorului
În cadrul proiectului a fost dezvoltată
o aplicație de validare și evaluare studenți ce conține
două module, unul dedicat studenților și altul dedicat cadrelor
didactice. Câteva imagini ale aplicației pot vi văzute aici și aici.
O altă aplicație software
dezvoltată este cea pentru prelucrarea datelor în cadrul laboratorului de
cercetare - testare. Ea poate fi accesată aici, iar detalii și imagini pot fi vizualizate aici.
Cursuri în cadrul cărora vor
fi dezvoltate aplicații practice de laborator
• Senzori, Traductoare și Achiziții de Date (Anul 3
TET): Plăci de intrare – ieșire analogică și digitală
• Electronică Aplicată (Anul 3 AR): Amplificatoare operaționale
și comparatoare
• Electronică Aplicată pentru Autovehicule Rutiere (Anul 3 AR):
Circuite logice (digitale) în tehnologie integrată
• Sisteme de Dirijare a Traficului Rutier (Anul 4 TET): Aplicații
ale detectoarelor de tip buclă inductivă
• Sisteme de Telecomandă (Anul 4 TET): Comanda și
controlul de la distanță al echipamentelor
• Sisteme Inteligente de Transport Rutier (Master Sistemul Integrat
Om-Autovehicul-Mediu): Acordarea priorității în intersecții pentru
vehicule speciale
• Sisteme Inteligente de Transport (Master Sisteme Inteligente
pentru Transporturi): Managementul adaptiv al traficului în intersecții
• Sisteme de Semnalizare Rutieră (Master Sisteme Inteligente
pentru Transporturi): Controlul
automat al accesului pe autostradă
• Telematică pentru Navigație (Master Sisteme Telematice
pentru Transporturi): Colectarea datelor de poziționare utilizând modulul Adafruit GPS
• Comunicații în Sisteme ITS (Master Sisteme Telematice
pentru Transporturi): Comunicații vehiculare
Perfecționarea
administratorilor
Administratorii sunt cadre universitare
cu gradul didactic de cel puțin asistent și trebuie să desfășoare
activități didactice în mod direct cu grupul țintă. Instruirea
administratorilor în utilizarea sistemelor de prelucrarea a datelor și de
evaluare a studenților, dar mai ales posibilitatea certificării internaționale
a trei administratori va crea oportunități noi de instruire atât pentru
studenții ce vor participa în cadrul proiectului cât și pentru studenții
din anii următori. Trei dintre administratori vor participa la cursuri de
instruire în vederea certificării profesionale pentru utilizarea unor soluții
software de testare, achiziție de date și sisteme integrate de
prelucrare a datelor National Instruments.
Aceștia vor fi capabili ulterior să instruiască studenții în
utilizarea platformelor de prelucrare a datelor. Programa cursurilor de
certificare este aceasta, iar
certificatele de absolvire pot fi vizualizate aici. Imagini de la
cursurile de certificare pot fi vizualizate aici.
Grupul țintă
Grupul țintă căruia i se adresează
prezentul proiect este format din studenții în anii terminali III și
IV dar și studenții ciclului de master. Astfel grupul țintă
vizat numără peste 150 studenți anual. Programul de formare teoretică și
practică se va desfășura pe parcursul unui semestru universitar, astfel
existând posibilitatea ca în cadrul laboratorului să se instruiască 2 serii de
cursanți în timpul unui an universitar. Nevoile clar identificate în
rândul grupului țintă sunt:
-
Necesitatea
cunoașterii, înțelegerii și utilizarea limbajului specific din
domeniul sistemelor inteligente de transport și a aplicațiilor
practice în domeniul electronicii și IT-ului în transporturi;
-
Necesitatea
explicării și interpretării fenomenelor și proceselor din domeniul
sistemelor inteligente pentru transporturi (ex. utilizarea senzorilor pentru
achiziția și prelucrarea datelor).
-
Necesitatea
aplicării, transferului și rezolvării de probleme în domeniul sistemelor
inteligente pentru transporturi
-
Necesitatea
cunoașterii instrumentelor software pentru analiza și simularea
traficului.
Rezultate anticipate
Gradul de realizare al proiectului,
precum și stadiul actual al acestuia pot fi vizualizate aici.
A1. Managementul proiectului – activitate
transversală
R1.1.
Instrumente necesare în coordonarea și implementarea proiectului: graficul
de implementare, lista achizițiilor, lista experților pe termen lung și
termen scurt, fise de post pentru experți, rapoarte lunare de activitate și
pontaje pentru toți experții implicați în proiect, rapoarte tehnico-financiare
R1.2.
Rapoarte de audit financiar pentru fiecare cerere de rambursare.
A2. Activități de achiziții –
activitate transversală
R2.1.
Dosare achiziții și proceduri achiziții.
R2.2.
Contracte achiziții semnate.
R2.3.
Echipamente necesare bunei implementări a proiectului.
A3. Activitatea de informare si
publicitate – activitate transversala
R3.1.
Conferința de lansare a proiectului.
R3.2.
Materiale publicitare: 1000 pliante, 3 bannere proiect.
R3.3.
Pagina web a proiectului.
R3.4.
Conferința de închidere a proiectului.
A4: Dezvoltarea și implementarea
unui instrument software de validare și evaluare studenți.
R4.1.
Instrument software dezvoltat pentru validare si evaluare a studenților.
R4.2.
Instrument software testat si integrat.
R4.3.
Instrument software funcțional.
R4.5.
Cinci administratori (profesori) instruiți în utilizarea ulterioară a
aplicației în vederea transferabilității ulterioare a informațiilor
obținute și a sustenabilității proiectului după încheierea finanțării.
A5. Dezvoltare și implementare
soluție software pentru prelucrarea datelor în cadrul laboratorului de
cercetare - testare
R5.1.
Soluție software de prelucrare a datelor dezvoltată.
R5.2.
Soluție software testată și integrată.
R5.3.
Soluție software setată în condițiile reale ale laboratorului.
R5.4.
Cinci administratori (profesori) instruiți în utilizarea ulterioară a
aplicației în vederea transferabilității ulterioare a informațiilor
obținute și a sustenabilității proiectului după încheierea finanțării.
A6. Perfecționarea
administratorilor și susținerea examenelor de certificare
R6.1.
3 administratori participanți la cursurile de instruire.
R6.2.
3 certificate obținute la National Instruments.
National Instruments
este cel mai mare furnizor internațional de certificare profesională
pentru utilizarea unor soluții software de testare, achiziție de date
și sisteme integrate de prelucrare a datelor. Având în vedere costurile
mari de certificare și necesitatea deținerii unui bagaj consistent de
informații teoretice, la cursurile de cerificare participă doar
administratori (cadre universitare) din cadrul Facultății. Aceștia
vor fi capabili ulterior să instruiască studenții în utilizarea
platformelor de prelucrare a datelor.
A7. Susținerea cursurilor de
instruire practică pentru studenți și masteranzi
7.1.
10 cursuri de instruire susținute.
7.2.
150 studenți și masteranzi instruiți. Ca urmare a dotării cu
echipamente și instrumente informatice a Laboratorului de cercetare și
testare aplicativă studenții vor putea urma cursuri de instruire și
perfecționare sub coordonarea administratorilor instruiți prin
proiect.